diumenge, 5 de gener del 2014

Nou començament

L'assignatura de 'Processos i contextos' s'ha acabat, i seguim utilitzan el bloc per una nova assignatura.

En aquest cas, es tracta d'afegir blocs i pàgines web interessants, que tinguin a veure amb el món educatiu. Aquesta tasca de l'assignatura es completa seguint un nombre determinat de persones a Twitter.

El que pot semblar una tasca de fer llistats, m'ha conectat amb una petita part del món dels docents de parla anglesa, especialmente dels EUA, i he descobert infinitat de recursos. Posar-ne alguns al llistat al bloc no reflecteix el motiu o l'article pel que un autor o una comunitat criden l'atenció, ni la valoració que es pot fer de la qualitat dels seus treballs. Tampoc diu a priori quines webs/blogs ofereixen oportunitats d'ensenyament que puguin ser interessants per qui llegeix. Per això, miraré d'anar difonent-ne alguns, explicant les possibilitats que hi veig.

Després d'això, he pensat que el format bloc és una bona eina d'arxiu de reflexions, articles, etc. Serveix com una eina de treball propi, que es pot consultar, afegint recursos mentre es va aprenent, com una 'bitácora'. Miraré de treballar en aquesta idea.

De moment, dos recomanacions per formar-se:

MOOC (Massive Online Open Courses): creat per George Siemens i Stephen Downes, i ara amb suport d'universitats de tot el món. Es poden sel.leccionar cursos en diferents idiomes, de categories com Educació, Informática, Economía i Finances, Matemátiques... Aquí enllaçat amb la página española.
Khan Academy: un altre referent de l'ensenyament on-line. Els vídeos son atractius i posen èmfasi en el concepte de 'badges' o 'medalletes' que es poden incloure al CV.

En quant al Twitter, al seu moment vaig comentar la gran utilitat que hi veig. És realment senzill mantenir-se actualizat seguint a autors/comunitats, o amb hashtags de l'estil #teacher, #education, #teacherleadership, etc. És aprofitar un treball que ja està fet, i contribuir-hi, entrar en una comunitat d'educadors.

Per molt que volguem, l'educació no pot tornar a ser igual, perquè ni els alumnes, ni els professors, ni la societat segueixen igual. Les novetats de la revolució tecnològica poden tenir més o menys impacte en la vida diària, però ja han canviat la manera de pensar, treballar i estudiar, i es segueix en aquesta direcció.

Un exemple amb un nom graciós: 'flipped classroom', és a dir, donar contingut mitjançant eines que es poden consultar a casa (com vídeos), amb els alumnes connectats entre sí, i aprofitar el temps dins l'aula per participar dins un clima de grup. Un autor amb un altre nom graciós (Peter Pappas), ho explica així de bé:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada